Log in
Register
Menu
Log in
Register
Home
What's new
Latest activity
Authors
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
New posts
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forums
Satellite TV receivers & systems support forums
DISH SETUP: Single sat, Multi-Sat & Motorised
andrews feed horn big dissapointment
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="Phoenixx" data-source="post: 1072076" data-attributes="member: 389502"><p>Sprietje, nog bedankt voor de info en ik ga hiermee verder om mijn ontvangst te vebeteren</p><p>zodat ik meer out of food prints kan ontvangen.</p><p></p><p>Intussen ben ik weer eens met de fibo aan het sleutelen geweest en heb ik weer een aantal zaken ontdekt</p><p>die intressant voor mij zijn. Mijn Patriot feedhorn was binnengekomen en heb deze met een Invacom quad</p><p>op het focuspunt bevestigd en merkte dat door de combinatie van de Patriot rillenfeed en hoge kruispolarisatie</p><p>van de Invacom Quad lnb het signaal schoner is en daardoor de treshold van de Clarctech 5100c beter werkt ;)</p><p></p><p>Ook ben ik benieuwd als je de ronde pijp van modding lnb`s vervangt door 4 kant 19 mm m.b.t een sterker signaal.</p><p></p><p>De spreadsheet (met dank aan A33) om de illuminatie hoek te bepalen, heb ik geprobeerd met Fibohoek 77 graden</p><p>volgens de tekening van Spreitje, erg handig! ;) De Patriot feedhorn van 0.6 heeft volgens de spreat sheet</p><p>een illuminatie hoek van +- 90 graden en over illumineerd de Fibo, dit geld ook voor de Inverto feedhorn, maar</p><p>de ontvangst waarde vergeleken daarbij zijn erg goed. Ook zwakke signalen op de dm 920 van 3 db zijn zonder blokken</p><p></p><p>Vaak lees ik dat een grotere feedhorn niet veel uitmaakt m.b.t signaal waarde, toch denk ik aan het bekende</p><p>cardbord filmpje op ytube "making a cardboard feedhorn" dat er dus wel degelijk meer signaal is dan alleen maar</p><p>een grotere schotel die niet iedereen kan of mag plaatsen.. Ook zijn er grotere primfocus feedhorns in de handel</p><p>met 7 ringen alleen jammer dat er geen specs bij staan..</p><p></p><p>Mischien is het een idee voor Trust om op de draaibank feedhorns te maken, ik zoek nog feedhorns om mee</p><p>te experimenteren met een illuminatie hoek van 77 graden en een f/d van 0.715 volgens de spreadsheet..</p><p></p><p>Lekker weer aan de hobby nu ..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Phoenixx, post: 1072076, member: 389502"] Sprietje, nog bedankt voor de info en ik ga hiermee verder om mijn ontvangst te vebeteren zodat ik meer out of food prints kan ontvangen. Intussen ben ik weer eens met de fibo aan het sleutelen geweest en heb ik weer een aantal zaken ontdekt die intressant voor mij zijn. Mijn Patriot feedhorn was binnengekomen en heb deze met een Invacom quad op het focuspunt bevestigd en merkte dat door de combinatie van de Patriot rillenfeed en hoge kruispolarisatie van de Invacom Quad lnb het signaal schoner is en daardoor de treshold van de Clarctech 5100c beter werkt ;) Ook ben ik benieuwd als je de ronde pijp van modding lnb`s vervangt door 4 kant 19 mm m.b.t een sterker signaal. De spreadsheet (met dank aan A33) om de illuminatie hoek te bepalen, heb ik geprobeerd met Fibohoek 77 graden volgens de tekening van Spreitje, erg handig! ;) De Patriot feedhorn van 0.6 heeft volgens de spreat sheet een illuminatie hoek van +- 90 graden en over illumineerd de Fibo, dit geld ook voor de Inverto feedhorn, maar de ontvangst waarde vergeleken daarbij zijn erg goed. Ook zwakke signalen op de dm 920 van 3 db zijn zonder blokken Vaak lees ik dat een grotere feedhorn niet veel uitmaakt m.b.t signaal waarde, toch denk ik aan het bekende cardbord filmpje op ytube "making a cardboard feedhorn" dat er dus wel degelijk meer signaal is dan alleen maar een grotere schotel die niet iedereen kan of mag plaatsen.. Ook zijn er grotere primfocus feedhorns in de handel met 7 ringen alleen jammer dat er geen specs bij staan.. Mischien is het een idee voor Trust om op de draaibank feedhorns te maken, ik zoek nog feedhorns om mee te experimenteren met een illuminatie hoek van 77 graden en een f/d van 0.715 volgens de spreadsheet.. Lekker weer aan de hobby nu .. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Forums
Satellite TV receivers & systems support forums
DISH SETUP: Single sat, Multi-Sat & Motorised
andrews feed horn big dissapointment
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…